perjantai 16. maaliskuuta 2012

Paras ja ihanin ja kivoin harjoittelupaikka ja ihmiset siellä.

Otsikko kertoo. Voi vitsi, mä olen niin tyytyväinen ja onnellinen että pääsin tänne harjoitteluun!

Toinen viikko ohi. Tää viikko kului kyllä ihan hurjan nopeasti... Hui. Kaksi viikkoa takana, kymmenen vielä edessä. Ja se, miten jo kahdessa viikossa on kiintynyt oman luokan oppilaisiin, ja alkanut ymmärtää eleitä ja kommunikointia (mun luokassahan vaan yksi oppilaista puhuu). Tiedän jo nyt, että mulle tulee niin ikävä näitä rakkaita, kun harjoittelu loppuu. :( Mutta onneksi on vielä paljon aikaa. ♥ Nää on vaan niin herttaisia ja ihania nuoria täällä. Aluksi vähän jännitti, että miten osaan toimia täällä... Viime kesän parin päivän työkeikka henkilökohtaisena avustajana vaikeavammaisten leirillä ei välttämättä mennyt ihan nappiin, kun ei siinä paljon perehdytystä saanut, kun hälytettiin töihin samana päivänä. Mutta nyt - minä ihan nautin tästä työstä täällä! Jos Suomessakin jossain olis tämmöinen paikka.... Voi että. Se on vaan niin hienoa huomata, että nää oppilaat ymmärtää mitä minä sanon, ja vastaa, ja minä ymmärrän, että mitä ne vastaa. Tässä kahdessa viikossa on oppinut jo niin huikean paljon.
Olin tällä viikolla muistaakseni kolmena päivänä yhden tietyn oppilaan kanssa. Musikaalinen poika, ja ollaan tehty yhdessä harjoituksia esim käsien kontrolloinnissa + esineiden pitelyssä eri välineiden kanssa, ja sain paljon kehuja työskentelystäni hänen kanssaan. :) Todennäköisesti tutustumaan tän pojan historiaan ja keskittymään eniten häneen, mutta tietty täällä tulee kaikkien oppilaiden kanssa tehtyä, luokassa on siis 7 oppilasta. Hih, Kayleigh jo sanoi että tuo poika on saanut minusta uuden parhaan kaverin. :D Ihana ♥

Täällä ollaan musisoitu taas parina päivänä tällä viikolla, käyty ulkonakin soittamassa musiikkia kävelyllä. Tää ympäristö on niin hieno. Ja vitsi miten minäkin nautin siitä, kun käytetään musiikkia! Kuulemma pääsen jossain vaiheessa seuraamaan jonkun verran musiikkiterapeutin työskentelyä. Sikäli kiva, että myös tää mun "bff" käy näissä tuokioissa myös. :)

Ja nää työkaverit! Ne on kaikki niin mukavia. ♥ Tänäänkin oli niin hauskaa iltapäivästä. Sain kokeilla sellaista motorisoitua "lautaa", mikä kulkee pyörillä ja sitä ohjaillaan yksinkertaisella joystickin tapaisella tikulla. Sain laittaa tavallisen tuolin sen laudan päälle, ja ohjailla sitä siinä istuen. :D Se oli aika hauskaa ja jännää kokeilla sitä. Siinä myös sitten yksi oppilas laitettiin pyörätuolissa sen laudan päälle. Aluksi ei oikein käsittänyt ideaa, että nyt hän pystyy liikuttamaan sitä itse, mutta välillä kun minä kehotin häntä koskettamaan ohjainta, ja kosketin itsekin sitä, niin hän sit laittoi käden siihen ohjaimelle ja jonkun verran liikkui! ^^ Se oli kyllä aika siistiä huomata. Hihii.

Vitsiläinen... Tää on niin ihana paikka.

Huomenna Lontooseen. ♥ On Pyhän Patrikin päivä. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts with Thumbnails