maanantai 21. joulukuuta 2009

Parhaista ystävistä

Joillakin on paljon kavereita. Joillakin muutama hyvä ystävä. Joillakin paras ystävä.
No, minulta löytyy paljon kavereita, muutama ystävä, mutta sitä parasta ystävää ei löydy. Ketään, jolle voisi kertoa kaiken, tietäen, ettei toinen kerro salaisuuksia eteenpäin, ei puhu paskaa selän takana, uskoutuisi itsekin, ja jonka kanssa voisi viettää aikaa kahdestaan. No, näiden perusteella ihana rakas poikaystävä on minun paras ystäväni, niin kuin taitaa ollakin. Mutta se ei ole sama asia kuin sellainen paras ystävä. Minulla on yksi ihminen jolle voin kertoa kaiken, ja se on poikaystävä. Olisi kuitenkin hyvä, että olisi myös se paras ystävä, jotta poikaystävä ei ole ainoa joka "joutuu" kuuntelemaan huoliani.

Joskus minulla oli paras ystävä. Ala-asteella. Mutta kun tuli vuosi erillään, minä yläasteella ja hän vielä ala-asteella, emme enää olleet niin kuin ennen. Sellaisen suhteen haluaisin takaisin.

Niin se vain on, että jos pääsee osalliseksi jotakin kaveriporukkaa, joka on ollut koossa jo vuosia, niin sieltä ei noin vain saada parasta ystävää. Jollekin niin voi käydä, mutta ei minulle. Valmiissa porukassa suhteet ovat jo valmiit, joten uutena on tavallaan ylimääräinen, ei sieltä minulle parasta ystävää enää löydy.
Ja mitä seurani haluamisesta kertoo se, että on viisi ihmistä, kaksi autoa, toisessa autossa neljä ja toisessa autossa minä. Yksin. Luulisi nyt edes vähemmän hyvän ystävän tajuavan sen, että se EI ole kivaa, siitä pahoittaa mielensä hyvin helposti.

Olenkin tässä tutustunut erääseen tyttöön, ja haluaisin tutustua vielä lähemmin. Tavata kasvotusten ehkä piankin. Jos hänestä olisi parhaaksi ystäväksi? En tietenkään tiedä kaikkea tästä tytöstä vielä, varmaan hänelläkin on jo paras ystävä.
Miten koko homma oikeastaan toimii? Voinko sanoa jotakuta parhaaksi ystäväkseni, jos hänellä on jo joku muu paras ystävä?

Aika ikävää, etten muista, millaista on pystyä uskoutua mistä tahansa parhaalle ystävälle.

Ehkä minua vielä joskus onnistaa.

Ja niin. Tämän tarkoitus ei ollut itkeä sitä, että "yhyy olen ulkopuolinen", vaan pohtia sitä, miten harmittavaa on se, ettei ole parasta ystävää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts with Thumbnails